Do zadań Działu Kontroli Wewnętrznej i Certyfikacji należy między innymi realizowanie polityki kierownictwa Uczelni w zakresie systemów zarządzania jakością, systemu zarządzania bezpieczeństwem i systemu ochrony obiektu portowego, a w szczególności:
  1. tworzenie – we współpracy z kierownictwem Uczelni – systemów,
  2. podział zadań pomiędzy wszystkich uczestników procesów objętych systemami,
  3. koordynacja działań jednostek organizacyjnych związanych z wdrożeniem, utrzymaniem i doskonaleniem systemów,
  4. ustalanie procedur zapewnienia pożądanego poziomu jakości i bezpieczeństwa (metod działania, systemów kontroli, środków technicznych, itp.),
  5. opracowywanie planów auditów wewnętrznych i ich realizacja poprzez wyznaczanie audytorów wewnętrznych, rozdzielenie im zadań auditowych
    i nadzór,
  6. systematyczna kontrola jakości i analiza sprawności funkcjonowania systemów,
  7. składanie kierownictwu Uczelni wniosków dotyczących doskonalenia systemów,
  8. prowadzenie szkoleń wewnętrznych oraz organizowanie szkoleń zewnętrznych w zakresie systemów,
  9. konsulting w zakresie wyboru zewnętrznej jednostki certyfikującej,
  10. przygotowanie Uczelni do auditów zewnętrznych,
  11. obsługa organizacyjna i informacyjna audytorów zewnętrznych,
  12. przygotowanie i rozliczanie umów z jednostką certyfikującą,
  13. współpraca z zewnętrznymi jednostkami certyfikującymi i administracją morską.